Sport

Sudah tentu, terdapat pengaruh ejen Van Dijk di sebalik keputusan Gakpo untuk menerima cadangan Liverpool.

Cody Gakpo mengakui keputusannya berpindah dari PSV Eindhoven ke Liverpool tidak dapat dipisahkan daripada pengaruh Virgil van Dijk .

Gakpo adalah salah seorang penyerang muda terbaik di Eropah. Dia telah menunjukkan kemampuannya bersama PSV, terutamanya dalam dua musim terakhir.

Gakpo turut mempamerkan aksi apabila diamanahkan mempertahankan Belanda pada Piala Dunia 2022. Hasilnya, minat pemain berusia 23 tahun itu semakin meningkat.

Akhirnya, Liverpool berjaya memenangi buruan Gakpo. The Reds telah berjaya menundukkan saingan Liga Perdana mereka, Manchester United.

Jangan Temui Van Dijk

Liverpool secara rasmi memperkenalkan Cody Gakpo sebagai rekrut baharu mereka. Pemain serba boleh ini juga telah bergerak lebih dekat ke ibu pejabat Liverpool di Kirkby.

Di Kirkby, Gakpo telah pun bertemu dengan Jurgen Klopp. Begitu juga dengan Virgil van Dijk, seniornya dalam pasukan kebangsaan Belanda.

Image

“Apabila saya bercakap dengan jurulatih dia datang ke pejabat jurulatih dan kemudian dia melihat saya dan kami berbual sedikit,” katanya kepada laman web rasmi Liverpool.

Van Dijk Sertai Pemindahan Gakpo

Cody Gakpo kemudian ditanya sama ada Virgil van Dijk mempengaruhi keputusannya untuk berpindah dari PSV Eindhoven ke Liverpool. Dia juga mengakui bahawa Van Dijk sememangnya memainkan peranan dalam perpindahannya ke Anfield.

“Kami banyak bercakap melalui telefon [dalam] beberapa hari lepas. Apa yang dia katakan kepada saya ialah ini adalah langkah yang tepat untuk saya lakukan dan untuk saya berkembang dan menjadi pemain yang lebih baik, bahawa kelab ini sangat besar dan sebuah kelab besar. tetapi juga seperti keluarga sebenar.”

“Saya rasa ia juga sangat penting bagi saya kerana saya seorang lelaki keluarga. Dia hanya bercakap perkara yang baik,” sambung Gakpo.

“Saya juga gembira kerana dia ada di sini, jadi dia boleh membantu saya dalam beberapa perkara. Saya sangat bersyukur berada di sini,” katanya.

Gila

Perpindahan Cody Gakpo ke Liverpool agak mengejutkan. Kerana dia sebelum ini banyak dikaitkan dengan Manchester United.

Liverpool dikatakan mengejarnya juga tetapi dia dikatakan tidak menjadi keutamaan kerana khabarnya Jurgen Klopp mahukan pemain tengah baharu. Gakpo kemudian ditanya sama ada selepas pemindahan diumumkan, telefon bimbitnya menjadi ‘gila’

“Sangat gila. Saya rasa semua orang yang saya kenal menghantar mesej kepada saya,” jelasnya.

“Jadi telefon saya sangat panas ketika itu. Tetapi saya sangat bersyukur kerana semua orang mempunyai kata-kata yang bagus untuk diucapkan, jadi itu bagus,” kata Gakpo.

Related Posts

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…

PGA Tour players’ demand to LIV Golf defectors shows how far away merger still is

A fresh claim has emerged about one of the major sticking points amid ongoing talks between both parties over the proposed PGA Tour and LIV Golf merger amid…

Petty, Vindictive & Greedy’: Golf Reporter Shreds Tiger Woods Over Jon Rahm Mistreatment

The golf world recently got struck with a major thunderbolt update on the PGA Tour-LIV Golf merger. PGA Tour players are now demanding reparations from golfers who defected…

‘PGA Tour Players Want Jon Rahm to Return LIV Golf Money’: Insiders Spill Apalling Reason Behind Merger Failures

Remember the delay between the PGA Tour-LIV merger that has the entire golf world in a chokehold? The drama is taking another turn with PGA Tour players demanding…

Tiger Woods’ Time Has Come

With another surgery performed last week, when will Tiger call it quits on the PGA Tour? Tiger Woods and surgery seem to be synonymous. Not a stranger to…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *