Sport

Februari Ini, Tanda Tanya Tentang Nasib Firmino di Liverpool Akan Terjawab

Ejen Roberto Firmino , Roger Wittman berkata, pihaknya kini sedang merundingkan lanjutan kontrak dengan Liverpool dan keputusannya akan diketahui tidak lama lagi pada Februari 2023.

Firmino pernah menjadi sebahagian daripada trio penyerang Liverpool yang menakutkan. Bagaimanapun, penampilan pemain Brazil itu dalam beberapa musim kebelakangan ini telah merosot.

ini menjadikan masa depannya di Liverpool dipersoalkan. Spekulasi mengenai masa depannya kemudian bertiup lebih kuat kerana kontraknya di Anfield berakhir pada musim panas 2023.

Terdapat berita bahawa Liverpool telah menawarkan Firmino kepada kelab lain. Tetapi ada juga berita bahawa dia akan dikekalkan di Anfield.

Firmino – rundingan Liverpool

Liverpool nhận tin dữ về chấn thương của Roberto Firmino | VTV.VN

Ejen Roberto Firmino, Roger Wittman, kemudian mengesahkan berita bahawa Liverpool mahu mengekalkan anak guamnya adalah benar. Kerana kelab itu kini sedang merundingkan lanjutan kontrak dengannya.

Wittman berkata rundingan berjalan lancar. Keputusan akan diketahui tidak lama lagi.

“Ia adalah hubungan yang sangat lama antara Roberto dan Liverpool. Roberto berasa sihat,” kata Wittman kepada Sky Germany .

“Sekarang ini, kami berada dalam dialog yang hebat dan pada bulan Februari kami mungkin akan tahu ke mana arahnya,” sambung Wittman.

“Tetapi Roberto juga perlu berbincang untuk mencapai persetujuan dengan Liverpool. Kami berada di landasan yang betul (dan) kami mengadakan perbincangan yang sangat baik dengan Liverpool. Mereka adalah kelab dalam kedudukan yang luar biasa,” kata Wittman.

Klopp Kekalkan Firmino

Liverpool já estuda oferecer renovação curta para Roberto Firmino

Masa depan Roberto Firmino di Liverpool juga semakin kelabu kerana kehadiran penyerang baharu di Anfield. The Reds sebelum ini telah membawa masuk Darwin Nunez.

Walaupun sudah ada Diogo Jota di Anfield. Bagaimanapun, Jurgen Klopp menegaskan dia tidak mahu melepaskan Roberto Firmino.

“Saya berkata begitu sebelum ini – ya, saya mahu mengekalkannya di kelab,” Klopp mengesahkan menerusi Goal .

Firmino Cedera

Roberto Firmino musim ini menunjukkan petanda bahawa prestasinya semakin meningkat. Malangnya dia kemudian rebah akibat kecederaan.

Dia telah tidak hadir sejak November 2022. Firmino dilaporkan mengalami kecederaan betis.

Sementara itu di Liverpool, bukan sahaja kontrak Firmino yang berakhir pada musim panas 2023. Terdapat juga nama Naby Keita, Alex Oxlade-Chamberlain, James Milner dan Adrian.

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…