Sport

Tiada Wajah Baru di Bahagian Tengah Liverpool, Jurgen Klopp Optimis untuk Ke Puncak?

Jurulatih Liverpool , Jurgen Klopp, mengesahkan bahawa perbelanjaan untuk pemain dalam pasaran perpindahan Januari 2023 sudah berakhir. The Reds tidak akan mendatangkan pemain baharu pada tarikh akhir yang jatuh pada hari Selasa (31/1/2023).

Penegasan ini disampaikan secara langsung oleh Jurgen Klopp selepas Liverpool ditewaskan oleh Brighton dalam Piala FA beberapa hari lalu. Memang ada beberapa nama yang dikaitkan dengan Liverpool, tetapi tidak ada pergerakan yang ketara.

“Tidak, tiada lagi perpindahan akan berlaku dalam jendela perpindahan ini,” kata Jurgen Klopp.

Ini bermakna Liverpool hanya membawa masuk Cody Gakpo dalam pasaran perpindahan musim sejuk kali ini, tiada penambahan untuk memperkuatkan skuad The Reds dalam Liga Perdana.

Tiada Pemain Tengah Baru

Wolves lawan Liverpool

Kepastian bahawa Liverpool tidak akan mengambil pemain baharu sudah tentu menjadi kebimbangan besar buat peminat The Reds. Musim ini jelas Liverpool menghadapi banyak masalah.

Krisis Liverpool merupakan fenomena menarik pada musim Liga Perdana 2022/2023. The Reds pada mulanya dinamakan sebagai bakal juara, kini mereka terpaksa tersandung di tengah-tengah jadual.

Banyak masalah yang datang dan pergi mengganggu Jurgen Klopp. Badai kecederaan melanda pemain utama Liverpool, penyerangnya membosankan, dan pemain tengah tidak cukup bagus

Liverpool perlukan pemain tengah baru. Prestasi Henderson dan Fabinho merosot, Naby Keita sering cedera, cuma Thiago yang agak bagus tetapi tiada pasangan.

Abaikan Desakan Peminat atau Berhati-hati?

Foto: Gol cantik Harvey Elliott menjadi dahagakan keputusan buruk Liverpool, The Reds mara ke pusingan keempat Piala FA

Krisis bahagian tengah Liverpool sangat jelas. Jadi entah bagaimana Klopp secara terang-terangan mengabaikannya. Malah, peminat The Reds secara terbuka mengkritik kelab itu.

Liverpool memerlukan pemain tengah yang terbaik untuk bersaing dengan saingan yang setaraf dengan Manchester City, Manchester United mahupun Arsenal yang berada di tangga teratas.

Pada masa ini, antara kelab terbaik Liga Perdana, bahagian tengah Liverpool boleh dikatakan paling lemah dan mungkin berada dalam bahaya gagal menamatkan saingan di empat teratas.

Tidak menandatangani pemain tengah baharu boleh dilihat sebagai pengabaian di pihak kelab dan Klopp. Peminat telah menekan, tetapi mereka tidak mengendahkannya.

Manakala sebaliknya, Liverpool pimpinan Klopp diketahui jarang membuat perpindahan penting dalam pasaran perpindahan Januari. Mereka memilih untuk berhati-hati dan menunggu sehingga musim panas tiba.

Terlalu yakin

Liverpool meraikan enam gol menentang Leeds United

Menunggu musim panas bermakna Jurgen Klopp cukup yakin dengan komposisi skuad semasa. Masalahnya, keputusan perlawanan beberapa minggu lepas menunjukkan Liverpool memang bermasalah.

“Tiada pemain baharu untuk bahagian tengah. Saya benar-benar tidak tahu apa rancangan mereka,” kata penganalisis Liga Perdana, Tam McManus.

“Klopp sangat bijak dalam memilih perkataan. Jadi, adakah dia jujur ​​apabila dia mengatakan bahawa Liverpool sudah selesai membeli-belah?” dia tutup.

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…