Sport

Erik sepuluh Hag dakwa Aaron Wan-Bissaka akhirnya beri kelebihan kepada Manchester United

Aaron Wan-Bissaka masih mempunyai perjalanan panjang untuk menyelamatkan karier Man Unitednya tetapi permulaannya baru-baru ini telah menggembirakan Erik ten Hag.

Wan-Bissaka telah memulakan permainan berturut-turut buat kali pertama sejak MacWan-Bissaka telah memulakan permainan berturut-turut buat kali pertama sejak Mac

Erik ten Hag bersyukur akhirnya mendapat saingan di bek kanan selepas Aaron Wan-Bissaka memulakan perlawanan berturut-turut Manchester United buat kali pertama sejak Mac.

Pemain pertahanan bernilai £50 juta yang mewakili Diogo Dalot yang cedera di tempat sendiri menang ke atas Burnley dan Nottingham Forest dalam Piala Liga dan Liga Perdana dan bersedia untuk bermula di Wolves pada Malam Tahun Baru.

West Ham berminat untuk mendapatkan Wan-Bissaka secara pinjaman pada jendela perpindahan Januari tetapi dia tidak mungkin dibenarkan meninggalkan United apabila dia adalah antara bek kanan mereka.

Pemain berusia 25 tahun itu pergi hampir 10 bulan tanpa bermula di Old Trafford dan ketegangan hamstring Dalot telah memberikan Wan-Bissaka memenuhi masa bermain selepas hanya empat minit sepanjang musim sebelum perlawanan Burnley.

“Pertama, anda perlu berada di atas padang dan pada separuh pertama musim ini dia sama ada cedera atau sakit, jadi anda tidak mempunyai peranan dalam skuad,” kata Ten Hag.

“Saya rasa rehat itu bagus untuknya, dia kembali, dia berada di kem latihan di Sepanyol, dia boleh bermain beberapa perlawanan sebagai persediaan untuk memulakan semula. Sekarang dia bermain dua perlawanan dan bermain dengan sangat baik, jadi saya gembira dengan prestasinya.Kami memerlukan persaingan itu dalam skuad.

“Dengan latihan, dengan bimbingan, dia perlu bermain dalam pasukan dan kemudian anda boleh berkembang dan kemudian anda boleh berkembang.”

Wolves mempunyai dua kemenangan dalam dua perlawanan di bawah jurulatih baharu Julen Lopetegui, yang mengawasi kebangkitan yang menggembirakan di Everton pada Boxing Day apabila Rayan Ait-Nouri menjaringkan gol kemenangan pada masa kecederaan.

Lopetegui adalah jurulatih Sevilla ketika mereka menewaskan United pada separuh akhir Liga Europa pada 2020 dan dia juga pernah mengendalikan Real Madrid dan Sepanyol. Ten Hag berkata selepas kemenangan United ke atas Forest pada hari Rabu dia sudah mengkaji prestasi Wolves di Goodison Park.

“Saya baru sahaja menamatkan perlawanan ini dan saya telah melihat formasi asas mereka, saya melihat secara ringkas prestasi semalam menentang Everton, saya mendapat notis daripadanya,” jelas Ten Hag. “Tetapi untuk lebih terperinci, fikirkan tentang pelan permainan, tidak, saya tidak begitu jauh.”

Sumber: dailylifeworld.com

Related Posts

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…

PGA Tour players’ demand to LIV Golf defectors shows how far away merger still is

A fresh claim has emerged about one of the major sticking points amid ongoing talks between both parties over the proposed PGA Tour and LIV Golf merger amid…

Petty, Vindictive & Greedy’: Golf Reporter Shreds Tiger Woods Over Jon Rahm Mistreatment

The golf world recently got struck with a major thunderbolt update on the PGA Tour-LIV Golf merger. PGA Tour players are now demanding reparations from golfers who defected…

‘PGA Tour Players Want Jon Rahm to Return LIV Golf Money’: Insiders Spill Apalling Reason Behind Merger Failures

Remember the delay between the PGA Tour-LIV merger that has the entire golf world in a chokehold? The drama is taking another turn with PGA Tour players demanding…