Sport

Paul Scholes telah pun menasihati Man Utd tentang cara mengatasi amaran Pep Guardiola

Pengurus Man City, Pep Guardiola membincangkan kekurangan kejayaan Man Utd dalam beberapa tahun kebelakangan ini berikutan kemenangan The Blues ke atas Leeds.

Hebat Man United Paul Scholes dan bos Man City, Pep Guardiola.Hebat Man United Paul Scholes dan bos Man City, Pep Guardiola. (Imej: Getty)

Susulan kemenangan selesa Manchester City 3-1 ke atas Leeds United pada malam Rabu, pengurus Pep Guardiola bercakap mengenai perebutan kejuaraan Liga Perdana pasukannya dengan Arsenal. Jurulatih Catalan itu, sambil mengakui bahawa kegagalan untuk memastikan kejuaraan ketiga berturut-turut akan berpunca daripada pemainnya sendiri, mencadangkan bahawa ia tidak mudah untuk musim ini.

Semasa temu bualnya, Guardiola merujuk kepada kemarau gelaran Man Utd baru-baru ini – menggunakan kekurangan kejayaan The Reds dalam beberapa tahun lalu apabila membincangkan kesukaran untuk berjaya di liga teratas. Bos City itu mendakwa bahawa adalah mengejutkan bahawa United telah pergi selama sedekad tanpa menjulang kejuaraan Liga Perdana.

United, yang kali terakhir memenangi kejuaraan liga pada 2012, tidak benar-benar hampir menamatkan saingan di liga teratas sejak Sir Alex Ferguson bersara, tetapi di bawah Erik ten Hag, ada harapan, jika bukan jangkaan, perkara akan berubah dalam tahun-tahun mendatang.

City kini mendahului enam mata berbanding The Reds dalam carta Liga Perdana, tetapi kedua-dua pasukan mempunyai sasaran berbeza untuk kempen ini. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk United mengambil perhatian terhadap amaran Guardiola.

Pengisytiharan Pep Guardiola mengenai Man Utd merumuskan pendapatnya tentang Erik ten Hag - Mirror Online

“Dengar, kami mahukannya, tetapi apabila anda melihat Arsenal, [Manchester] United dalam perjuangan untuk berada di sana, mereka mempunyai sesuatu yang istimewa apabila mereka berada di sana dan kami perlu berjuang,” kata Guardiola kepada Amazon Prime Video. “Anda sentiasa merasakan kami mempunyai masa, tetapi apabila anda melawan pasukan seperti itu kami tidak mempunyai masa, jadi kami segera perlu mencuba untuk membuat keputusan jika tidak, ia akan menjadi mustahil.

“Mereka [Arsenal] tidak memenangi [Liga Perdana] untuk masa yang lama dan kadangkala margin ini membuat perbezaan, dan kami banyak bercakap tentang itu, kami perlu cuba lakukan.

“Ini bukan tentang saya meragui pemain ini, bagaimana saya harus? Saya di sini dengan kejayaan terima kasih kepada mereka, saya tahu mereka mampu melakukannya jadi kami tahu sesuatu akan berubah dan kami akan berada di sana. Ketika Arsenal dan United 90-an adakah ada yang menguasai, mengawal Liga Perdana, siapa menjangkakan akan ada sedekad mereka tidak memenangi Liga Perdana?

“Ia boleh berlaku kepada kami. Itu adalah amaran yang perlu saya katakan, dan jika kami tidak akan melakukannya, kami tidak perlu menukar pengurus atau pemain kerana kelab ini sekarang, Manchester City, kami mahu berada di sana sebagai sebanyak mungkin.”

Dangerous' - Paul Scholes menamakan pemain Manchester United musim ini setakat ini - Berita Petang Manchester

Walaupun terdapat konsensus umum bahawa pasukan Ten Hag berkemungkinan satu atau dua tahun lagi untuk mencabar kejuaraan liga sekali lagi, bekas pemain tengah United Paul Scholes baru-baru ini mengulangi kepentingan kelab itu bersaing untuk trofi utama di bawah kendalian pemain Belanda itu.

The Reds – ketika ini mengalami kemarau trofi terburuk dalam 40 tahun – kali terakhir memenangi trofi di bawah kendalian Jose Mourinho pada 2017. Ole Gunnar Solskjaer hampir menamatkan larian tandus itu pada musim 2020/21, tetapi Villarreal menewaskan United menerusi penentuan sepakan penalti dalam Liga Europa akhir di Gdansk.

Musim ini, United masih berpeluang memenangi piala, dengan anak buah Ten Hag masih bersaing dalam Piala FA, Piala Carabao dan Liga Europa. Dua pertandingan pertama adalah yang bos The Reds telah katakan dia akan mengambil serius, dan dengan ikatan menentang Burnley dalam pusingan keempat Piala Liga, dan Everton dalam pusingan ketiga Piala FA, terdapat peluang yang baik untuk kelab akan maju.

Manchester United tewas 6-3 kepada Manchester City pada Oktober.Man Utd tewas 6-3 kepada Manchester City pada Oktober. (Imej: 2022 Getty Images)

Scholes, yang memenangi banyak penghormatan utama semasa berada di Old Trafford, mencadangkan The Reds sepatutnya lebih mampu untuk ke Wembley ‘sehari-hari’ – sesuatu yang dia percaya penting untuk penyokong.

“Ia akan menjadi penting. Ia juga penting untuk peminat: untuk ke Wembley untuk berehat sehari,” kata Scholes kepada media dalaman. “Kami tahu, peminat mungkin tahu, bahawa liga sedikit di luar jangkauan tahun ini. Liga Juara-Juara, jelas sekali, kami ingin menyertainya.

“Hari besar pada penghujung musim ini adalah sesuatu yang kami nantikan. Harap-harap ia boleh datang. Kami tidak memenangi trofi untuk apa, lima tahun sekarang, jadi jika Ten Hag boleh mendapat Piala FA atau Piala Liga pada musim pertama ini, saya fikir ia akan menjadi satu langkah besar ke hadapan.

Man Utd mudah mengatasi Nottingham Forest |  VTV.VN

“Kami mempunyai keputusan seri yang sukar [menentang Everton]. Tetapi apabila anda berada di tempat sendiri, anda menjangkakan untuk menewaskan sesiapa sahaja. Adakah lebih mudah atau lebih sukar untuk menentang lawan Liga Perdana? Kami pernah menentang mereka sebelum ini pada musim ini, tidak’ Kami telah menewaskan mereka musim ini.

“Saya tidak fikir Everton adalah pasukan terhebat; mereka mengalami sedikit perjuangan tahun ini. Saya tahu hari Piala FA boleh berbeza, tetapi saya fikir ia [pembangkang Liga Perdana] menumpukan minda sedikit lebih juga.

“Saya fikir ia membuatkan anda lebih sedar tentang apa yang anda perlu lakukan. Anda bercakap tentang potensi kulit pisang dalam Piala FA. Ini bukan kulit pisang; ia sesuatu yang United perlu bersedia. Jika mereka tidak bersedia, mereka akan mengalami sedikit kejutan di tangan mereka.”

Walaupun Scholes menghargai bahawa United masih belum bersedia untuk bersaing merebut gelaran utama di England, dia masih memahami kepentingan untuk kembali ke tahap itu lebih awal daripada kemudian. Jelas sekali, sekurang-kurangnya untuk bekas pemain tengah United itu, Ten Hag membawa pulang piala kembali ke Old Trafford akan membantu dalam hal itu.

sumber: https://www.manchestereveningnews.co.uk/

Related Posts

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…

PGA Tour players’ demand to LIV Golf defectors shows how far away merger still is

A fresh claim has emerged about one of the major sticking points amid ongoing talks between both parties over the proposed PGA Tour and LIV Golf merger amid…

Petty, Vindictive & Greedy’: Golf Reporter Shreds Tiger Woods Over Jon Rahm Mistreatment

The golf world recently got struck with a major thunderbolt update on the PGA Tour-LIV Golf merger. PGA Tour players are now demanding reparations from golfers who defected…

‘PGA Tour Players Want Jon Rahm to Return LIV Golf Money’: Insiders Spill Apalling Reason Behind Merger Failures

Remember the delay between the PGA Tour-LIV merger that has the entire golf world in a chokehold? The drama is taking another turn with PGA Tour players demanding…